picnik

picnik

قورمه سبزي خوشمزه مجلسي و جا افتاده+طرز تهيه قورمه سبزي

قورمه سبزي خوشمزه مجلسي و جا افتاده+طرز تهيه قورمه سبزي
گرچه قورمه سبزي به اندازه خورش قيمه در ميان غذاهاي نذري فراواني ندارد اما به هر حال شايد بتوان آن را جزو سه غذاي معمول نذري روزهاي محرم به شمار آورد .معمولا بيشتر از همه غذاهاي نذري كار و وقت مي برد.

چون سبزي دارد و پاك كردن و خرد كردن و سرخ كردن سبزي، زمان و انرژي مي برد. اما با اين حال خيلي از عزاداران هر سال قورمه سبزي نذر امام (ع) مي كنند. چرا كه در مقايسه با ساير غذاهاي نذري ماه محرم، طرفداران خاص خودش را دارد.

مواد لازم براي 100 نفر:
گوشت گوسفندي 8 كيلو گرم
لوبيا قرمز 2 كيلو گرم
پياز 10 كيلو گرم
ليمو عماني 1 كيلو گرم
سبزي قورمه 10 كيلو گرم
برنج 155 كيلو گرم


طرز تهيه قورمه سبزي:
1. لوبياها را بشوييد و بگذاريد بپزد .گوشت گوسفندي را هم پاك كنيد و به اندازه خورشي خرد كنيد. پيازها را خرد كنيد و كناري بگذاريد. سبزي قورمه را هم پاك كنيد و بعد از شستن خرد كنيد و در روغن سرخ كنيد.

2. ديگي آماده كنيد و گوشت را همراه با مقداري روغن در آن بريزيد و تفت دهيد.به گوشت در حال سرخ شدن پياز هم اضافه كنيد.

3. ريختن زردچوبه هم فراموش نكنيد..سپس سبزي سرخ شده و لوبياي پخته را هم بيفزاييد. حالا مقداري آب بريزيد و در ديگ را بگذاريد و صبر كنيد تا گوشت بپزد و خورش جا بيفتد نيم ساعت قبل از پايان پخت ،بعد از اينكه از پختن گوشت مطمئن شديد ،نمك به همرااه با ليمو عماني اضافه كنيد.

4. براي اينكه خورش خوشمزه تر شود لوبياها را به جاي پختن بعد از شستن و خشك كردن ،5 تا 6 دقيقه در تابه اي بدون روغن كه از قبل گرم كرده ايد تفت دهيد.البه لوبياها را بايد مرتب هم بزنيد تا نسوزد. مراقب باشيد مقدار شنبليله سبزي زياد نباشدزيرا خورش تلخ مي شود.

5. اگر گشنيز سبزي قورمه را زياد بريزيد خورش كمي شيرينتر ميشود . بعضي ها اصولاً آن را حذف مي كنند.

6. در مخلوط سبزي قورمه، با توجه به فصل،اسفناج يا برگ چغندر مي ريزند. حالا كه فصل زمشتان است از اسفناج استفاده نماييد اسفناج به خورش لعاب مي دهد.

7. به هر كيو گرم شسبزي 5 تا 6 شاخه پيازچه هم بيفزاييد . پيازچه طعم خورش را خوشمزه مي كند. سبزي خورش قورمه را خيلي سرخ نكنيد زيرا تلخ مي شود.

8. براي پخت قورمه سبزي در حجم زياد معمولاً لوبيا را از قبل نمي پزند آن را از شب قبل خيس كرده و همزمان با سبزي به گوشت اضافه مي كنند ولي در اين صورت ديگر نمي شود لوبيارا تفت داد.

9. اگر علاوه بر ليمو عماني درسته از پودر ليمو عماني هم اضافه كنيد خورش خوش طعم تر مي شود. بعضي ها علاوه بر ليمو عماني آبليمو ترش يا آبغوره هم مي ريزند.ارزش غذايي

سبزي قورمه، شنبليله و تره و جعفري است. اين سبزي ها هم خورش را خوشمزه مي كند، هم خواص زيادي دارند؛ تره قورمه سبزي، براي عفونت هاي بدن خوب است، مخصوصا در ماه محرم كه چند سالي است با فصل زمستان مقارن شده و خيلي از مردم سرما خورده هستند.

وجود شنبليله هم اين خورشت را براي افراد ديابتي مناسب مي كند. اين سبزي در گذشته، داروي مرض قند بوده است. لوبيايي كه در خورشت قورمه سبزي مي ريزند، پروتئين و فيبر دارد و اين غذا را براي ايام عزاداري كه انرژي و توان زيادي نياز است، مناسب كرده.
قورمه سبزي خوشمزه مجلسي و جا افتاده+طرز تهيه قورمه سبزي 

Ghormeh sabzi
ash reshteh


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۰:۵۴ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی