picnik

picnik

براي سفيد شدن پوست صورت سبزه چه بايد كرد طبيعي و علمي كمتر از يك هفته

براي سفيد شدن پوست صورت سبزه چه بايد كرد طبيعي و علمي كمتر از يك هفته

براي سفيد شدن پوست صورت,سفيد شدن پوست صورت سبزه,سفيد كردن پوست صورت,سفيد كردن پوست سبزه,پوست صورت,سفيد شدن پوست صورت سبزه,سفيد كردن پوست صورت سبزه

براي سفيد شدن پوست صورت سبزه چه بايد كرد كاملا طبيعي و علمي

در اين پست با سايت من و تو اوكي باشيد تا تمامي عوامل مهم و تاثير گذاري طبيعي و علمي را براي سفيد شدن پست صورت با هم  بررسي كنيم.

6 روش ع طبيعي سفيد كردن پوست صورت

11 ماسك روشن و سفيد كننده پوست صورت

رژيم غذايي براي روشن شدن پوست‌

سفيد و روشن كردن پوست صورت در كمتر از يك هقته

براي سفيد شدن پوست صورت چه بايد كرد

براي سفيد شدن پوست صورت چه بايد كرد

 

6 روش ع طبيعي سفيد كردن پوست صورت

1_ماست
ماست، محصولي جانبي از شير است،كه حاوي بسياري از مواد مغذي است كه براي پوست خوب مي باشد. همچنين داراي اسيد لاكتيك است كه داراي خواص سفيدكنندگي ميباشد.
اينها راه حل هاي مناسب براي انواع پوست مي باشد.

• ماست ساده را به آرامي بر روي پوست بماليد. چند دقيقه آنرا روي پوستتان نگه داشته و سپس آن را با آب ولرم بشوييد. تكرار اين عمل يك بار در روز به مدت چند هفته باعث تغيير قابل توجهي در پوست و چهرهميشود.

• روش ديگر، مخلوط يك قاشق غذاخوري ماست تازه با نصف قاشق غذا خوري از عسل است. مخلوط را بر روي صورت و گردن خود به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه نگه داشته و سپس آن را با آب بشوييد. استفاده روزانه ي اين ماسك براي بهبود پوست و چهره شما بسيار مفيد است.

• شما همچنين مي توانيد كمي آب ليمو و مقداري بلغور جو دوسر را به ماست اضافه كرده و خميري ضخيم درست كرده و آن را بصورت ماسك به صورتتان بزنيد. اين درمان نيز باعث انعطاف و مرطوب نگه داشتن پوست شما ميشود.

2_پرتقال
عنصر مهم در مراقبت از پوست، ويتامين C است كه مي توانيد آنرا به وفور در پرتقال يافت كنيد. به علاوه، پرتقال داراي خواص سفيدكنندگي نيز ميباشد كه مي تواند پوست شما را روشن كند. مشخص شده است كه مصرف منظم آب پرتقال تازه تا حد زيادي مي تواند به بهبود بافت پوست و همچنين انعطاف آن كمك كند. براي روشن شدن پوست ، پرتقال را مي توان به دو روش مختلف استفاده كرد.
• با تركيب دو قاشق غذاخوري آب پرتقال و اندكي پودر زردچوبه خميري درست كرده و آنرا بر روي صورت و گردن خود را قبل از رفتن به رختخواب بماليد. همچنين مي توانيد آن را بر روي دست ها و پاهاي خود نيز بماليد. صبح روز بعد آن را بشوييد. اين كار را روزانه انجام دهيد.

• پوست پرتقال خشك شده را پودر كنيد. يك قاشق غذاخوري از پودر پرتقال را با يك قاشق غذا خوري از ماست ساده مخلوط كنيد. آنرا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي پوستتان بگذاريد. سپس با آب شستشو كنيد. اين ماسك به روشن شدن نقاط تيره و لكه هاي ديگر روي صورت كمك خواهد كرد. آنرا هفته اي يك يا دو بار استفاده كنيد، اما نه بيشتر از آن .

3_آرد نخودچي
آرد نخودچي يكي از بهترين مواد براي افرادي ست كه مايل به روشن شدن رنگ پوست خود دارند. اين ماده شامل مواد مغذي مختلف است كه به حفظ سلامت پوست شما بسيار كمك ميكند. استفاده از درمان هاي زير به صورت روزانه باعث حذف روغن اضافي پوست شما بهمراه حفظ رطوبت طبيعي پوست شما ميشود.

1. مقداري آرد نخودچي را با مقدار كمي آب مخلوط كرده و يا آب را زياد بريزيد تا حجم خمير ضخيم شود.
۲٫ آن را بر روي صورت ، دست و پا بماليد.
۳٫ تا زماني كه خشك شود صبر كنيد، سپس آن را با آب بشوييد.

4_ عسل
عسل كمك مي كند تا پوست سفيد شود در حالي كه به عنوان يك عامل مرطوب كننده نيز عمل ميكند. پوست خشك، عاملي ست كه باعث ناهمواري پوست ميشود. عسل همچنين داراي خواص ضد باكتريايي است كه مي تواند لكه هاي مربوط به سن و جاي جوش را محو كند.
• عسل خالص را به صورت خود بماليد و براي چند دقيقه بگذاريد و سپس آن را با آب ولرم بشوييد. اين درمان ساده به حذف سلولهاي مرده پوست كمك خواهد كرد و باعث ميشود پوست شما روشن تر و تازه تر از قبل به نظر برسد. اين كار را يك بار در روز انجام دهيد.

• براي ايجاد يك ماسك روشن كننده پوست،يك قاشق چاي خوري از عسل و آب ليمو، يك قاشق غذاخوري شير خشك و نصف قاشق چاي خوري روغن بادام را تركيب كرده و خوب آنها را مخلوط كرده و آن را به آرامي بر روي پوست بماليد. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه صبر كنيد و سپس آن را با آب سرد بشوييد. اين كار را روز در ميان انجام دهيد.

5_ليمو

خاصيت اسيدي ليمو به عنوان يك عامل سفيد كننده طبيعي براي پوست و مقدار بالاي ويتامين C در آن كار براي رشد سلول هاي جديد موثر است. همچنين، ليمو داراي آنتي اكسيدان ها است كه براي رنگ پوست بسيار خوب هستند.
• يك توپ پنبه را در آب ليموي تازه غوطه دهيد و آن را به طور مستقيم بر روي صورت بماليد. حتي مي توانيد يك برش ليمو را به طور مستقيم بر روي پوست آسيب ديده بماليد و اجازه دهيد كه آب آن جذب پوست شود. حداقل يك ساعت بعد، صورت خود را با آب بشوييد. اين كار را يك بار در روز انجام دهيد. اين درمان ساده مطمئنا رنگ پوست شما را روشن كرده و همچنين مي تواند از توسعه زخم روي صورت جلوگيري كند.

• سه قاشق چاي خوري آب ليمو و يك قاشق چاي خوري پودر زردچوبه و يا آب گوجه فرنگي را مخلوط كرده و بر روي پوست ماليده و نيم ساعت بعد ، آنرا با آب شستشو دهيد. اين كار را يك بار در روز انجام دهيد.
• روش ديگر، مخلوط كردن يك قاشق چاي خوري از هر يك ،آب ليمو، شير خشك و عسل است. ۱۵ تا ۲۰ دقيقه قبل از شستشو ، آنرا بر روي پوست خود نگه داريد. اين كار را روزانه و يا روز در ميان انجام دهيد.
توجه: هنگام استفاده از اين سه درمان، لازم است هيچ زخم بازي بر روي پوست شما وجود نداشته باشد. ماهيت اسيدي آب ليمو مي تواند باعث درد در زخم هاي باز شود. همچنين، آب ليمو ممكن است براي پوست هاي حساس و يا كسي كه به ليمو حساسيت دارد، مناسب نباشد.

6 _ ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا مي تواند هايپرپيگمنتاسيونيا تجمع رنگدانه ها در بافتها را كاهش دهد و به بازيابي رنگ اصلي پوست شما كمك كند. هيپرپيگمانتاسيون يكي از علل اصلي ناهمواري پوست است. همچنين، اثر خنك كننده آلوئه ورا كمك مي كند تا بازسازي سلول هاي جديد و بازسازي بافت آسيب ديده، كه براي سلامتي پوست مهم است، انجام شود. اين درمان با استفاده ساده از ژل آلوئه ورا مي تواند لكه هاي سياه را روشن كند و رنگ پوست را به طور كلي بهبود دهد.

1. لايه هاي بيروني از برگ آلوئه ورا را برش دهيد . برشي ضخيم از ماده ژله مانند جدا كنيد.
2. ژل را كاملا بر روي پوست خود بماليد.
3. حدود ۳۰ دقيقه آنرا روي پوستتان بگذاريد، و سپس آن را با آب بشوييد.
4. اين كار را در حداقل دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهيد.

رژيم غذايي براي روشن شدن پوست‌ صورت هاي سبزه و تيره

اگرچه به طور خاص، هيچ غذاي خاصي فوراً پوست شما را روشن نمي‌كند، ولي قطعاً يك رژيم غذايي متعادل مي‌تواند به داشتن پوستي درخشان كمك كند. نوشيدن مقدار زياد مايعات، پوست را هيدراته و به دفع سموم از بدن كمك مي‌كند.

از مصرف بيش از حد غذاهاي سنگين و چرب خودداري كنيد، غلات كامل، حبوبات، ميوه‌جات تازه و سبزيجات را در رژيم غذايي بگنجانيد. همراه با غذا، حتماً سالاد بخوريد و تا آنجا كه مي‌توانيد، مصرف چاي و قهوه را كاهش دهيد. ويتامين‌هاي A، B، C، E در سلامت پوست بسيار مفيدند. در وضعيتي كه شخص دچار كمبود برخي از ويتامين‌ها و ريزمغذي‌ها از جمله ويتامين B12 شود، اين كمبود مي‌تواند به شكل لكه‌هاي پوست روي پوست ظاهر شود. برخي از مواد غذايي تأثير ملانين‌ها را روي پوست تشديد مي‌كنند؛ مثل كرفس كه متخصصان پوست معتقدند مصرف بيش از اندازه آن‌موجب تيرگي رنگ پوست مي‌شود. تغذيه تأثير قابل توجهي بر تمام اعضاي بدن دارد و پوست نيز از اين قاعده مستثني نيست. قبل از اينكه به سراغ مصرف داروها و مكمل‌هاي شيميايي برويد، بهتر است رژيم غذايي سالمي را در پيش بگيريد كه با حفظ وزن مناسب و مصرف به اندازه تمامي گروه‌هاي غذايي از جمله غلات، پروتئين‌ها، سبزيجات، لبنيات، علاوه بر سلامتي بدن، موجب درخشندگي پوست خود نيز مي‌شويد. هيچ‌گاه براي كاهش شديد وزن خود به رژيم‌هاي نادرست متوسل نشويد. رژيم‌هاي غيراصولي بدن را دچار فشار و شوك مي‌كنند و تأثير منفي آن روي پوست و ساير اندام‌هاي بدن ظاهر مي‌گردد. كمبود ويتامين E موجب تيرگي پوست مي‌شود.

 

11 ماسك روشن و سفيد كننده پوست صورت

1- ماسك سفيده تخم مرغ

علاوه بر اينكه پوست شما را سفيد مي كند، براي از بين بردن جوش هاي صورت هم موثر است.

يك عدد سفيده تخم مرغ (تخم مرغ رنگي و تزيين تخم مرغ رنگي) را خوب هم بزنيد تا شبيه كف شود، سپس آن را روي پوست تان بماليد و حدود 15 تا 20 دقيقه با خيال راحت دراز بكشيد بعد پوست تان را با آب ولرم بشوييد و در آخر كمي آب خنك روي صورت تان بريزيد. مي بينيد كه بعد از چند روز پوست تان كاملا تغيير مي كند.

 

2- ماسك بادام براي روشن تر كردن پوست

دو عدد بادام در داخل شير بريزيد و هنكام خواب به صورت خود بماليد.

 

ماسك هاي روشن كننده پوست
3-ماسك ليمو، گوجه فرنگي و خيار

اين درمان را با تركيب آبليمو،آب گوجه فرنگي و آب خيار شروع كنيد.اين مواد را آنقدر با هم مخلوط كنيد تا به ماده اي چسبناك تبديل شوند. وقتي اين ماده چسبناك آماده شد، آن را به صورت خود و يا هر قسمتي از پوستتان كه قصد داريد روشن شود، بماليد و منتظر بمانيد تا كاملا خشك شود. وقتي خشك شد آن را با آب بشوييد و به صورت ضربه اي آن قسمت را خشك نماييد. با اين كار پوست شما براي هميشه روشن تر و سفيد تر مي شود..(در صورت حساسيت به آب گوجه فرنگي از آبليمو و آب خيار به تنهايي استفاده كنيد)

 

4- ماسك روغن بادام و پرتقال:

يك زرده تخم مرغ، يك قاشق مربا خوري آب پرتقال و يك قاشق مربا خوري روغن بادام با شيره نارگيل اضافه كرده و به صورت بماليد و پس از بيست دقيقه بشوييد. اين ماسك براي زيبايي صورت مفيد است.

 

5- ماسك ماست و نشاسته

اين هم ماسك خانگي ساده اي براي روشن كردن پوست است. يك قاشق غذاخوري ماست كم چرب را با يك قاشق چايخوري پودر نشاسته مخلوط كرده سپس آن را به آرامي روي پوست تان بماليد. يك ربع تا 20 دقيقه استراحت كنيد و بعد صورت تان را با آب سرد بشوييد.

 

6- ماسك عسل

يك قاشق مرباخوري عسل را با نصف قاشق چايخوري پودر بادام مخلوط كنيد. بهتر است اين مخلوط را داخل ظرفي ريخته و روي حرارت كتري قرار دهيد تا عسل حالت روانتري پيدا كند. سپس اين مخلوط را به آرامي روي صورت بماليد و بعد از اينكه خشك شد، با آب ولرم بشوييد.

 

7 – ماسك پرتقال و شير

پس از اين كه از خوردن يك پرتقال لذت برديد، پوست هاي آن را دور نيندازيد! آنها را نگه داريد و در آفتاب قرار دهيد تا كاملا خشك شوند و سپس آن ها را به پودري نرم تبديل كنيد. بعد مقداري شير به آن اضافه كنيد تا به مايعي چسبناك تبديل شود. اين مايع چسبناك را به قسمت هايي از پوست كه دوست داريد درمان شود بماليد و منتظر بمانيد تا خشك شود. سپس با آب ولرم پوست خود را بشوييد و آن را به صورت ضربه اي با دستمالي خشك نماييد.

 

ماسك هايي بينظير جهت روشن كنندگي پوست
8- ماسك موز و عسل

يك موز كوچك رو له كنين، 2 قاشق خامه ترش و يك قاشق عسل بهش اضافه كنين، اين مواد رو خوب باهم مخلوط كنين و ماسك درست شده رو بر روي صورتتون قرار بدين و بعد از چند دقيقه با آب سرد تازه بشورين.

9 -ماسك آرد، نخود، شير، آبليمو و زردچوبه

آرد نخود يكي از محصولاتي است كه به روشنايي پوست كمك مي كند و شما مي توانيد به عنوان محصولي بي خطر براي روشن كردن پوست خود از آن استفاده كنيد. مقداري آرد نخود را با كمي زردچوبه، مقداري شير و مقداري آبليمو مخلوط كنيد و آنقدر هم بزنيد تا به ماده اي چسبناك تبديل شود. بعد آن را روي پوست خود بماليد و منتظر شويد تا خشك شود. سپس آن را بشوييد.

10- ماسك پوست هاي حساس

آب خيار، آب آهك و چند قطره آب گوجه فرنگي رو بر روي صورتتون به كار ببرين و بعد از 15 تا 20 دقيقه خوب بشورين، اين روش بهترين نتايج رو براي پوست هاي حساس به بار مياره.

11-سيب زميني

سيب زميني علاوه بر مصارف خوراكي، براي پوست نيز بسيار مفيد است. تمام كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك سيب زميني را برش دهيد و آن را هر روز به صورت خود بماليد. با اين كار پوستي سفيد تر و روشن تر خواهيد داشت. همچنين مي توانيد سيب زميني را رنده كرده و آن را به صورت تفاله در آوريد و آب خالص آن را براي روشن سازي پوست تان، مورد استفاده قرار دهيد. براي از بين بردن هرگونه لك و قرمزي روي پوست نيز، مي توان از سيب زميني استفاده كرد. سيب زميني براي از بين بردن تيرگي دور چشم با همين روش نيز مؤثر است.

البته فروموش نكنيد گياهاني دارويي هم در شادابي و روشني پوست صورت بسيار فوي و اثر بخش هستند.

سفيد و روشن كردن پوست صورت در كمتر از يك هقته

۱
به منظور باز كردن منافذ پوست به صورت تان بخور دهيد. يك قابلمه آب جوش بياوريد و براي پوست هاي چرب به آن گياهان طبيعي مانند آويشن، نعناع و ليمو اضافه كنيد. براي پوست هاي خشك يا حساس بابونه يا آهك اضافه كنيد. از يك كاسه بزرگ استفاده كنيد. وقتي صورت تان را بالاي كاسه پر از آب نگه داشته ايد، يك حوله را روي سر خود نگه داريد. از اين روش براي از بين بردن كثيفي، آرايش يا سلول هاي مرده كه ممكن است منافذ پوست تان را مسدود كرده باشند، استفاده كنيد. سپس يك حوله سرد را به مدت ۱۰ دقيقه روي پوست تان بگذاريد تا هم آن را خنك كنيد و هم منافذ پوست را ببنديد.

۲
از پاك كننده هاي غير صابوني صورت استفاده كنيد تا از خشك شدن پوست تان جلوگيري كند. پاك كننده هايي پيدا كنيد كه شامل مواد طبيعي باشند. پس از شستن صورت با يك پارچه خشك، آهسته صورت تان را خشك كنيد تا آسيب نبيند. بعد از خشك كردن، از يك مرطوب كننده كه از مواد طبيعي ساخته شده باشد استفاده كنيد. اين كار را روزانه تكرار كنيد.

۳
مقدار زيادي آب بنوشيد و يك رژيم غذايي سالم داشته باشيد. به مقدار فراوان ميوه و سبزيجات بخوريد و از خوردن مواد غذايي فرآوري شده و غذاهايي كه سرشار از قند هستند، اجتناب كنيد. براي روشن شدن پوست تان كلم بروكلي و ماهي بخوريد. از خوردن غذاهاي تند كه حاوي هيستامين هستند و باعث قرمز شدن پوست مي شوند، پرهيز كنيد. به رژيم غذايي خود مواد حاوي آنتي اكسيدان اضافه كنيد. از ويتامين C با غلظت بالاي ۱۰ درصد به بالا استفاده كنيد كه پوست تان سفت شود. مراقب باشيد پوست تان در معرض اشعه UV خورشيد آسيب نبيند.
۴
به مقدار كافي بخوابيد تا دور چشمتان حلقه هاي سياه ايجاد نشود و چشم ها و صورت تان پف نكند. هميشهآرامش داشته باشيد و با فعال  بودن و وقت گذراندن خارج از منزل از استرس دوري كنيد.

 

براي سفيد شدن پوست صورت چه بايد كرد كاملا طبيعي و علمي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۰:۴۵ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی