picnik

picnik

خواص زنجبيل تازه براي مردان و خاصيت زنجبيل و فوايد زنجبيل براي پوست

خواص زنجبيل تازه,خواص زنجبيل تازه براي لاغري,خواص زنجبيل و دارچين با عسل,خواص زنجبيل و دارچين,خواص زنجبيل و عسل,خواص زنجبيل براي مردان,خواص زنجبيل براي پوست,خواص زنجبيل براي سرماخوردگي,چاي زنجبيل,مضرات زنجبيل,زنجبيل و فشار خون,مضرات زنجبيل,زنجبيل و لاغري,خاصيت زنجبيل,فوايد زنجبيل

خواص زنجبيل تازه براي مردان و خاصيت زنجبيل و فوايد زنجبيل براي پوست

اينفوگرافي از خواص زنجبيل

خواص زنجبيل تازه براي مردان و خاصيت زنجبيل و فوايد زنجبيل براي پوست

خواص زنجبيل تازه براي مردان و خاصيت زنجبيل و فوايد زنجبيل براي پوست

دانلود فيلم خواص زنجبيل

پس از معرفي رازيانه,تخم كتان و خواص عرق كاسني از خانواده گياهان دارويي و مترونيدازول , اينبار نوبت به معرفي خواص زنجبيل در سايت من و تو اوكي رسيد.

زنجبيل چيست

زنجبيل از گياه زرد رنگ داراي رگه‌هاي بنفش با نام علمي Zingiber officinale بدست مي‌آيد. اگرچه معمولاً از زنجبيل به عنوان ريشه آن گياه نام برده مي‌شود ولي در اصل قسمت مورد استفاده گياه ساقه متورم شده زيرزميني آن است كه «ريزوم» نام دارد.

زنجفيل چگونه مي رويد

جنس زنجبيل سرده‌اي از تيره زنجبيليان علفي ايستاده چندساله با حدود ۷۰ گونه بومي آسياي جنوب شرقي است با ساقه باريك و ني‌مانند و برگ‌هاي سرنيزه‌اي سـبز براق كه از زمين‌ساقه‌اي غده‌اي مي‌رويند؛ گل‌هاي آنها سبز مايل به زرد با لبه‌اي ارغواني و لكه‌هاي كرم‌رنـگ و گل‌آذين مخروطي و كوچك و سنبله‌اي متراكم است كه در تابستان از زمين ساقه بيرون مي‌زند.

خواص زنجبيل براي مردان

زنجبيل يا زنجفيل به انگليسي (Ginger)  به دليل طعم و عطري كه به غذا مي‌دهد يكي از پرمصرف‌ترين گياهان دارويي و غذايي در ميان مردم كشورهاي شرقي است. مصرف روزانه زنجبيل به همراه غذاها، چاي يا سالاد مي‌تواند علاوه بر افزايش قواي جنسي به عنوان يك داروي طبيعي براي كاهش ميزان كلسترول خون، كاهش چسبندگي پلاكت‌ها، افزايش قوت هضم و متابوليسم بدن مورد استفاده قرار گيرد. علاوه بر زنجبيل امروزهه فرآورده‌هاي صنعتي ديگري از اين گياه دارويي تهيه مي‌شود كه در داروخانه‌ها به فروش مي‌رسد. اسانس زنجبيل يكي از اين فرآورده‌هاست كه مي‌توان روزانه 20 تا 30 قطره آن را به همراه غذا، سالاد و چاي دو تا سه بار درر  طول روز مصرف كرد.

درمان ميگرن با زنجبيل :

به اندازه يك نخود پودر زنجبيل را در يك كاسه ماست تركيب كرده و همراه با غذا ميل كنيد. اين كار را هر روز تكرار كنيد تا از ميگرن پيشگيري شود.
مصرف زنجبيل در افراد دچار زخم معده و يا زخم دوازدهه و يا هم‌زمان با مصرف داروهاي ضد انعقاد – كه مي‌تواند براي رقيق شدن خون شوند – اكيداً منع شده‌است.همچنين در مورد استفاده از گياهان دارويي، بويژه اگر به نوزاد خود شير مي‌دهيد يا باردار (فيلم زايمان طبيعي و زايمان طبيعي) هستيد با پزشك خود مشورت كنيد.

 

 

زنجبيل در دوران بارداري : آري يا نه؟ (تعبير خواب بچه دار شدن تعبير خواب نوزاد تعبير خواب بارداري تعبير خواب حاملگي)

در خصوص مصرف زنجبيل در دوره‌ي بارداري اتفاق نظري بين محققان وجود ندارد. نتايج پژوهش‌هاي مختلف نتايج مختلفي را نيز نشان داده است. برخي از مطالعات نشان مي‌دهند كه رابطه‌اي بين مصرف زنجبيل و سقط‌جنين وجود دارد. نتايج بررسي‌هاي ديگر حاكي از اين است كه مصرف اين ادويه باعث بروز مشكلات و عوارضي در اين دوره مي‌شود. درحالي‌كه بررسي‌هاي متعدد ديگر نشان مي‌دهد كه مصرف زنجبيل در دوره‌ي بارداري نه تنها مشكلي به بار نمي‌آورد بلكه باعث تسكين حالت تهوع نيز مي‌شود. به همين دليل توصيه مي‌كنيم كه شما قبل از مصرف مكمل يا خود زنجبيل با پزشكتان مشورت كنيد. چون بسياري از خانم‌ها براي مقابله با حالت تهوع‌هاي صبحگاهي از اين ادويه استفاده مي‌كنند.

 

خواص زنجبيل براي پيشگيري از خطر ابتلا به سرطان

اگر در گذشته مردم از قحطي، وبا و يا طاعون و غيره مي‌مردند امروزه سرطان بلاي جان انسان شده است. به نظر مي‌رسد كه چاره‌اي جز تلاش براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري مهلك نيز وجود ندارد. نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي‌دهد كه زنجبيل حاوي تركيباتي است كه خواص ضدسرطاني دارند. محققان مشاهده كرده‌اند كه زنجبيل با سلول‌هاي سرطاني تخمدان مقابله مي‌كنند. نتايج بررسي‌هاي ديگر نيز نشان مي‌دهد كه مصرف زنجبيل  تازه باعث كاهش التهاب‌هاي كولون (روده) مي‌شود.

 

خواص زنجبيل مي‌تواند باعث كاهش قند خون شود

نتايج يك پژوهش جديد نشان مي‌دهد كه پودر زنجبيل در افرادي كه از ديابت نوع ۲ رنج مي‌برند باعث كاهش قند خون مي‌شود. اگر شما نيز از اين بيماري رنج مي‌بريد و نگران ميزان قند خونتان هستيد با پزشك معالجه‌ي خود در خصوص مصرف زنجبيل مشورت كنيد. اگر پزشكتان تشخيص بدهد كه مصرف اين ادويه با داروهايتان تداخل ايجاد نكند مي‌توانيد از آن براي كنترل هر چه بيشتر قند خونتان استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه در برخي موارد مصرف زنجبيل مي‌تواند تأثير خطرناكي روي ميزان انسولين بدنتان داشته باشد.

 

خواص زنجبيل باعث بروز التهاب‌هاي دهاني مي‌شود

در طب سنتي اين اعتقاد وجود دارد كه زنجبيل گرمي است و باعث گرم شدن بدن مي‌شود؛ يعني اينكه باعث مي‌شود بدن گرماي بيشتري توليد كند. امكان دارد اين مسئله نيز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ايجاد سوزش يا خارش كند. اگر شما با مصرف زنجبيل احساس التهاب و سوزش در دهان داشتيد از مصرف آن بپرهيزيد.

 

آرامش بخشي هوشمند زنجبيل

كاربرد زنجبيل در غذاهاي دنيا و آشپزي (آموزش اشپزي)

بررسي‌ها نشان داده‌اند كه زنجبيل مي‌تواند باعث جلوگيري از تهوع ناشي از عمل جراحي و شيمي درماني شود، مطالعات باليني در لندن انجام شد نشان داد مصرف يك گرم پودر زنجبيل در جلوگيري از حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحي به اندازه داروهاي آرامش بخش مرسوم موثر است. خاصيت گرم كنندگي و فعال كنندگي زنجبيل آن را به عنوان شفابخش خانگي معرفي كرده‌است.

اگر به كشيدگي عضله دچار شده‌ايد، گلودرد داريد و يا از بيماري مسافرت در رنج هستيد براي خود يك تونيك زنجبيل درست كنيد و ميل نمائيد تا به قدرت شفا بخش فوق العاده آن پي ببريد. زنجبيل فوايد فراواني براي سلامتي دارد. مطلب ما درباره ساقه گرد پيچ خورده‌اي است كه گاهي براي غذا سرخ كردني از آن استفاده مي‌شود.

زنجبيل را مي‌توان به آب گرم اضافه كرد و در مواقع سرمازدگي پاها را در آن قرار داد. در مواقع دندان درد مي‌توان آن را جويد و هنگام گلو درد از غرغره آن استفاده كرد. همچنين براي درمان سرماخوردگي آن را به آب گرم، ليمو و عسل افزود.اگر علاقه‌اي به استفاده از اين محلولها نداريد مي‌توانيد آن را پس از خرد كردن براي تسكين سردرد به ناحيه پيشاني بماليد؛ روغن زنجبيل را مي‌توان با روغنهاي ديگر رقيق كرده و براي تسكين دردهاي ناشي از كشيدگي ماهيچه آسيب ديده روي آن ماساژ داد تا گردش خون را بهبود بخشيده و باعث تسكين درد شود.”

دليل سودمند بودن زنجبيل اجزاي تشكيل دهنده اصلي زنجبيل شامل نشاسته، اسانسها مانند زينجيبرن (zingiberen) كه به زنجبيل بوي خاص ميد هد، و رزين است. به نظر مي‌رسد بيشتر ارزش درماني زنجبيل به واسطه تركيبات ادويهاي آن يعني جينجرول‌ها (Gingerols) است كه طعم تند و سوزاننده آن ناشي از آنهاست، اگرچه هنوز طرز عمل آن مشخص نيست.

 

خواص زنجبيل براي تسكين درد

نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي‌دهد كه افرادي كه با شروع اولين علائم ميگرن يا سردرد زنجبيل مصرف مي‌كنند درد كمتري احساس مي‌كنند. به خاطر اينكه تركيبات موجود در زنجبيل باعث مسدود شدن ترشح هورمون‌هاي التهاب زا مي‌شود. نتايج بررسي‌هاي ديگر نيز نشان مي‌دهد زنجبيل مي‌تواند به بهبود و تسكين آرتريت كمك كند.

 

خواص زنجبيل براي كاهش حالت نفخ

اگر هميشه نفخ مي‌كنيد توصيه مي‌كنيم به چاي خود كمي زنجبيل اضافه كنيد و يا اينكه يك تكه‌ي كوچك زنجبيل تازه و پوست‌كنده بجويد. شما همچنين مي‌توانيد براي جلوگيري از نفخ حاصل از خوردن حبوبات يك تا دو ورقه‌ي نازك زنجبيل تازه را به غذاي حاوي اين مواد اضافه كنيد. خواهيد ديد كه حالت نفختان به ميزان قابل‌توجهي كاهش پيدا خواهد كرد.

 

خواص زنجبيل براي سرماخوردگي

زنجبيل تازه را براي سرماخوردگي و آنفلوآنزا بكارببريد.

ساير خواص زنجبيل 
زنجبيل خشك شده را جهت درمان سرگيجه و تهوع مصرف كنيد.
 قرص آن را براي درمان آرتريت و مشكلات گردش خون مورد استفاده قراردهيد.

 

دانلود فيلم خواص زنجبيل

نقش زنجفيل در ورزش (اخبار ورزشي)

گزارش شده كه زنجبيل بعنوان آنتي اكسيدان و ماده ترموژنيك هم عمل مي كند . همين خاصيت ترموژنيك است كه براي بدنسازان بيشترين اهميت را دارد ، به اين دليل كه مواد ترموژنيك از طريق سوزاندن كالري و چربي بيشتر  ، دماي بدن را افزايش مي دهند.

 

فوق مهم / مصرف روزانه زنجفيلباعث اين اثرات شگفت انگيز مي شود

(فال روزانه)

مبارزه با سلول هاي سرطاني

به صورت علمي مشخص شده است كه زنجبيل توانايي نابود كردن سلول هاي سرطاني تخمدان، حتي سريع‌تر و موثرتر از داروهاي مبتني بر پلاتين كه به بيماران مبتلا به سرطان داده مي شوند را دارد. مصرف ريزوم يا ساقه زيرزميني زنجبيل به كاهش التهاب در روده بزرگ و روده كوچك كمك مي كند كه اين شرايط خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كاهش مي دهد.

كاهش التهاب

جينجرول ها، تركيباتي در زنجبيل، براي مقابله با بيماري هاي مرتبط با التهاب بسيار موثر عمل مي كنند. اين تركيبات توانايي كاهش درد و ورم عضلاني را در بيماراني كه از درد عضلاني و ورم مفاصل رنج مي برند، دارند و براي افراد مبتلا به چاقي، آلزايمر و ديابت نيز بسيار مفيد هستند.

تسكين دندان‌درد

مالش زنجبيل خام روي لثه ها به واسطه ويژگي هاي درماني قوي اين گياه به تسكين دندان‌درد در مدت زماني كوتاه كمك مي كند.

تسكين گلودرد

زنجبيل يكي از قدرتمندترين درمان هاي طبيعي براي گلودرد و سرفه است. تمام آن چه بايد انجام دهيد جوشاندن چند برش زنجبيل در آب و تركيب آن با عسل و آب ليمو است. اين راه حل در پاكسازي گرفتگي بيني و تسكين گلو درد موثر است.

تسكين سردرد

افرادي مبتلا به ميگرن مي توانند از فوايد تركيب زنجبيل، نعناع بياباني، و فلفل كاين بهره‌مند شوند. چند برش زنجبيل را با يك قاشق چايخوري نعناع بياباني خشك شده و اندكي فلفل كاين تركيب كرده و اجازه دهيد به آرامي به جوش آيد.

بهبود گوارش

چند برش زنجبيل را براي چند دقيقه در آب بجوشانيد و اين نوشيدني را با عسل خام شيرين كنيد. اين نوشيدني ناراحتي معده را آرام مي كند و نفخ را از بين مي برد.

توقف ريفلاكس اسيد

بنابر مطالعه اي كه در نشريه Molecular Research and Food Nutrition منتشر شد، تركيبات موجود در زنجبيل مي توانند شش برابر موثرتر از داروهاي مسدودكننده اسيد عمل كنند. برخلاف اين داروها، زنجبيل خطر زخم معده يا سرطان معده را افزايش نمي دهد.

پيشگيري از بيماري صبحگاهي

بسياري از بانوان بيان كرده اند كه قرص هاي زنجبيل به آنها در كاهش تهوع و استفراغ كمك كرده است. با اين وجود، مشورت با پزشك پيش از استفاده از درمان هاي جايگزين، از جمله مصرف زنجبيل، توصيه مي شود.

تثبيت سطوح گلوكز

پژوهشگران درباره چگونگي كاهش قند خون توسط زنجبيل مطمئن نيستند، اما اين ماده غذايي مي تواند نقش موثري در اين زمينه داشته باشد. براي عادي سازي سطوح گلوكز، يك ليوان آب زنجبيل را صبح هنگام بنوشيد.

دردهاي عضلاني

بنابر مطالعه اي كه در نشريه Journal of Pain منتشر شد، دوز روزانه زنجبيل به كاهش درد عضلاني ناشي از آسيب عضلاني كمك مي كند. براي تسكين درد عضلاني، خمير زنجبيل را با زردچوبه تركيب كرده و روي ناحيه تحت تاثير قرار گرفته بماليد.

افزايش اشتها

به واسطه مزه طراوت بخش و ويژگي هاي دارويي، زنجبيل به تحريك اشتها كمك مي كند. تمام آن چه بايد انجام دهيد جويدن يك تكه زنجبيل پيش از وعده غذايي است تا شيره گوارشي به حركت درآمده و اشتهاي شما افزايش يابد.

پيشگيري از تهوع پس از عمل جراحي

به صورت علمي مشخص شده است كه زنجبيل در پيشگيري از تهوع و استفراغ پس از عمل جراحي، به ويژه جراحي هاي زنانه، موثر است. تنها كافي است يك تكه زنجبيل را بجويد.

 

 

خواص زنجبيل تازه براي مردان و خاصيت زنجبيل و فوايد زنجبيل براي پوست


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۰:۴۶ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی