picnik

picnik

دانلود فيلم پا تو كفش من نكن

دانلود فيلم پا تو كفش من نكن

دانلود فيلم پا تو كفش من نكن

 

خلاصه داستان فيلم پا تو كفش من نكن:

دو زوج به محضر مي روند تا ازدواج كنند اما نامشان در شناسنامه ديگري ثبت مي شود و...

كارگردان :

محمد حسين فرح بخش :  فرح بخش سالهاست كه به عنوان تهيه كننده در سينماي ايران فعاليت دارد اما در چند سال گذشته به واسطه ساخت آثاري نظير « زندگي خصوصي » ، « مستانه » و « آبنبات چوبي » خود را به عنوان كارگردان نيز مطرح نموده است.

 

درباره فيلم « پا تو كفس من نكن » :

براي صحبت درباره « پا تو كفش من نكن » نياز است تا ابتدا سابقه كارگردان آن در سينماي ايران بررسي شود. كارگرداني كه فعاليت خود را به عنوان تهيه كننده آغاز نمود اما بعدها تصميم گرفت خود پشت دوربين رفته و تجربه كارگرداني را بدست آورد. وي در اين سالها انواع و اقسام فيلمهاي ضعيف و بي اهميتي از جمله « مستانه » و « آبنبات چوبي » را روانه بازار كرد و در اين بين فيلم پر حاشيه اي به نام « زندگي خصوصي » را هم ساخت كه حواشي آن به مراتب بيشتر از ارزش سينمايي اش بود.اما حكايت « پا تو كفش من نكن! » از ديگر ساخته هاي فرح بخش جداست.

فرح بخش در جديدترين تجربه سينمايي اش اثري را روانه سينما كرده كه به نظر مي رسد با هيچ متر و معياري نمي توان آن را در حد و اندازه هاي سينما دانست. اثري كمدي كه برخاسته از شوخي و موقعيت هاي جنسي كم ارزشي است كه اتفاقاً توانايي خنداندن مخاطبش را ندارد چراكه حداقل بسترهاي سينمايي را براي سر و شكل دادن به اين شوخي ها مهيا نمي كند و آن را بي محابا و با كمترين پرداخت، به سوي مخاطب شليك مي نمايد.

در فيلم مفهومي به نام « شخصيت پردازي » وجود ندارد و هرآنچه در تصوير مشاهده مي شود، مجموعه اي از تيپ هاي آشنايي است كه بازيگران فيلم در سالهاي گذشته در آثار مختلف به نمايش گذاشته اند و حالا همان تيپ هاي كاريكاتوري را به « پا تو كفش من نكن! » منتقل كرده اند. به عنوان مثال رضا ناجي كه بطور نااميد كننده اي از يك بازيگر ارزشمند در سالهاي نه چندان دور تبديل به بازيگر آثار كمدي سطحي شده، كماكان فرد آذري زباني است كه كلمات را اشتباه ادا مي كند و البته ميانه اي با مدرنيته شدن ندارد و در اين موقعيت راحت نيست. شكل و شمايل اين شخصيت برخاسته از تفكر عجيب و منقرض شده اي است كه سالها پيش مي توانست خنده اي را به لبان مخاطب بياورد اما بعيد است امروز كسي به چنين شوخي هاي بخندد.

فارغ از فيلمنامه فاجعه بار « پا تو كفش من نكن! » ، بايد به بخش هاي فني فيلم نيز اشاره كرد كه دست كمي از وضعيت فيلمنامه ندارد. اصرار فرح بخش بر ثبت كلوزآپ متعدد از بازيگران فيلم آن هم در لحظاتي كه نيازي به ثبت چنين زاويه اي نمي باشد، كيفيت فيلمبرداري اثر را دچار چالش كرده است. بُرش هاي غيرمنطقي و عجيب و غريب فيلمساز در طول داستان نيز از جمله ضعف هاي اثر به شمار مي رود. جالب آنكه فيلم به يكباره عطاي نماي نزديك را به لقايش مي بخشد و لانگ شات ناگهاني ثبت مي نمايد به حدي كه مخاطب گمان مي برد فرح بخش در حال شوخي و دستكاري دوربين فيلمبرداري در حين ضبط بوده است!

با اينحال نمي توان نكات منفي فني فيلم را در حد و اندازه هاي فيلمنامه آن دانست. « پا تو كفش من نكن! » حتي از بكارگيري مفاهيمي كه در اينچنين سينمايي به « شونه تخم مرغي » معروف است نيز بي نصيب مانده و راه و روش جديد و منحصر به فردي را براي جذب مخاطب آغاز نموده است. فيلمنامه اثر تركيبي است از كمدي هاي سوپرماركتي دهه هشتاد ايران و فيلمفارسي هاي قديمي كه اتفاقاً اين تركيب هم درهم و نامفهوم است. نوع روايت فيلم ارتباط مستقيمي به فيلمفارسي دارد و برگرفته از همان دوران است اما جزئيات شوخي هاي فيلم برگرفته از فضاي مجازي است كه قابليت گرفتن خنده را ندارد.

در دنياي فرح بخش كماكان زنان براي ازدواج با مردان حاضر به انجام هركاري هستند و در دنيايشان جز اين نيست و مردان نيز جماعتي هستند كه علاقه مند به صيغه و مفاهيم اينچنيني مي باشند و بطور كل، در دنياي فرح بخش هيچ چيز جذاب تر از شوخي هايي نيست كه به هر نحوي به جنسيت ربط پيدا مي كنند. دنيايي كه سينما و هدف آن كوچكترين ارزشي براي فيلمساز نمي يابد و ساخت فيلم براي او به منزله يك تجارت پولساز است كه طي آن مي بايست به هر قيمتي پول درآيد حتي اگر لازم شد يك دوجين شوخي جنسي ديگر در داستان مطرح شود! شايد « پا تو كفش من نكن! » اثر بي ارزشي باشد، اما نمي توان اين نكته را انكار كرد كه دنياي ذهني فرح بخش و نگاه كلي او به سينما جالب و منحصر به فرد است!


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۴۲:۵۳ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی