picnik

picnik

دانلود فيلم كمدي انساني

دانلود فيلم كمدي انساني

دانلود فيلم كمدي انساني

خلاصه داستان فيلم كمدي انساني

فيلم داستان پسرك بي نام و نشاني را از دوران كودكي تا بزرگسالي روايت مي كند كه از روز تولد متوجه تفاوت آشكار خود با ديگران مي شود. او چپ دست است و عقايدي متفاوت از همفكرانش دارد اما..

كارگردان :

محمد هادي كريمي : دكتر محمد هادي كريمي كه متولد سال 1351 در تهران مي باشد و نخستين تجربه سينمايي اش نگارش فيلمنامه « ساغر » براي سيروس الوند بوده است. آخرين فيلم كريمي « بشارت به يك شهروند هزاره سوم » نام داشت كه در سال 1391 ساخته شده بود. اثري كه حال و هواي معنوي و اعتقادي داشت.

درباره فيلم « كمدي انساني » :

محمد هادي كريمي در فيلم « كمدي انساني » بنا را بر روايت قصه آدم بي نام و نشاني قرار داده كه ظاهراً قرار است در يك برهه تاريخي آن را به نمايش بگذارد و در اين بين خرده داستانهايي را هم در كنار قصه اصلي روايت كند تا تماشاگر بتواند به شناخت عميق تري نسبت به دنياي او دست يابد. اما مشكل اصلي « كمدي انساني » اينجاست كه فيلمسازش اعتقادي به قصه پردازي كلاسيك در سينما نداشته و تصميم گرفته به سبك و سياق خود داستانش را روايت كند كه نتيجه اين تصميم نيز منجر به ساخت فيلم عجيب و غريبي به نام « كمدي انساني » شده است.

فيلم روايتگر داستان پسركي است كه از ابتداي تولد متفاوت بودن را در خود احساس مي كند اما رفته رفته متوجه مي شود كه بايد همرنگ جماعت شود تا بتواند زندگي بهتري داشته و همواره درگير جنگ رواني نباشد. اين پسر در طول زمان بزرگ شده و تبديل به مرد جواني مي گردد و فيلم در بازه هاي زماني مختلف، زندگي اين فرد از دوران كودكي تا بزرگسالي را به تصوير مي كشد. فردي كه با آدمهاي گوناگوني ملاقات كرده و ظاهراً قرار است هر كدام از اين افراد نماينده تفكري در جامعه باشند كه رنگ و رويي آبزورد دارند. شخصيت هايي كه با تصميم فيلمساز، هيچ نام و نشاني ندارند تا مخاطب به جاي توجه به اسم، فلسفه حضورشان در داستان را جستجو نمايد و به پاسخ منطقي برسد.

ايراد بزرگ « كمدي انساني » فارغ از فيلمنامه را مي توان ضعف كارگردان در نحوه پرورش سوژه برشمرد. كريمي نمي تواند قصه مشخصي براي قهرمان داستان ترسيم نمايد بطوريكه بحراني ترين لحظات زندگي اين مرد براي مخاطب مجهول است. فيلم به جاي پرورش موقعيت، به پيشبرد داستان توسط ديالوگ هاي مستقيم روي مي آورد و در اين راه، هر چند دقيقه يكبار از شخصيت جديدي رونمايي مي كند كه به چشم قهرمان داستان نگاه خيره مي شود و آنچه كه در ذهن فيلمساز و نويسنده گذشته را بيان مي كند تا مخاطب بداند دقايق آتي فيلم قرار است بر كدام پاشنه بچرخد!

منطق روايي نيز در داستان جايگاه محكمي ندارد و البته با توجه به حال و هواي آبزورد و فلسفي فيلم، نمي توان در اين خصوص انتظار بالايي نيز از اثر داشت. اينكه به يكباره چپ دستِ داستان به زندان مي افتد و به يكباره ترغيب به جاسوسي از طريق ازدواج مي شود و... منطق مشخصي را در خود نمي بيند مگر آنكه محمد هادي كريمي در ذهن خويش به منطق محكمي درباره اين سلسله اتفاقات دست يافته باشد؛ منطقي كه در برگردان سينمايي عنصري مفقود شده محسوب مي شود و در عمل، فيلم تنها تبديل به نماهاي كِش داري شده كه هر چيزي در آن يافت مي شود جز خودِ سينما!

« كمدي انساني » علي رغم حضور ستاره هاي پر تعداد در فيلم، بازيهاي بسيار ضعيفي را به خود ديده است. آرمان درويش به عنوان قهرمان قصه، بازي بسيار بدي از خود به نمايش گذاشته و مخاطب ابداً نمي تواند با شخصيت بي نام و نشانش ارتباط برقرار كند. در كنار او بازيگران ديگري از جمله ليلا زارع ، هستي مهدوي فر و هومن سيدي حضور داشته اند كه آنان نيز وضعيتي بهتر از درويش ندارند. اما بدترين بازي فيلم متعلق به نيكي كريمي است كه اگرچه دقايق كوتاهي در فيلم حضور دارد اما در همين زمان كوتاه نيز تماشاگر را نااميد مي كند.

جديدترين فيلم محمد هادي كريمي قصد داشته اثري متفاوت از آثار رايج سينما باشد و به اصطلاح، متعلق به علاقه مندان به " سينماي خاص " باشد. اما مشكلات عديده فيلمنامه باعث شده تا « كمدي انساني » تبديل به اثري غيرقابل تحمل شود. اثري كه ساكن است و كِش دار و البته قابليت اين را ندارد كه بتواند ضعف كِش دار بودن قصه را بر گردن عدم درك مخاطب بيندازد چراكه فيلم سراسر موقعيت هاي تكراري و ديالوگ هاي بي كاركردي است كه نه فلسفه را در طول داستان به عرش مي رساند و نه بر آگاهي مخاطب مي افزايد. « كمدي انساني » كه برگرفته از اثرِ كلارنس براون مي باشد، برازنده نامش است؛ اثري انساني كه به واسطه ضعف هايش تبديل به اثري كمدي شده! 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۷:۵۰ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی