دانلود فيلم سه بيگانه
خلاصه داستان فيلم سه بيگانه :
سه جاسوس به منظور انجام عملياتي وارد ايران مي شوند اما پس از ورودشان، با اتفاقات عجيبي در ايران مواجه مي شوند كه نمي توانستند پيش بيني كنند و...
كارگردان
مهدي مظلومي : متولد سال 1351 در تهران است و فعاليت هاي خودش را با تدوين و كارگرداني تلويزيوني آثار مختلفي نظير « زير آسمان شهر » و « جنگ 77 » آغاز كرد و پس از آن نيز خود ساخت مجموعه هاي تلويزيوني نظير « بدون شرح » را عهده دار شد. مظلومي هم اكنون از ايران خارج شده و در شبكه ماهواره اي جم مشغول ساخت سريال است.
درباره فيلم « سه بيگانه » :
در ابتداي دهه ي 90 شمسي ، مجموعه فيلمهاي كمدي در سينماي ايران مشاهده مي شدند كه بازيگران ثابتي داشتند و فيلمنامه و محل رخداد داستانشان نيز در هسته به يكديگر مشابه، اما در ظاهر متفاوت بود. آثاري كه جواد رضويان نام منحصر به فردي بر روي آنان گذاشت و پس از آن نيز با همين نام شناخته شد يعني فيلمهاي « شونه تخم مرغي »
« سه بيگانه » نيز اثري است كه شباهت انكار ناپذيري به همان آثار دارد. آثاري كه در آن فيلمساز و نويسنده هرآنچه كه فكر مي كرده مي تواند باعث خنده مخاطب شود را با هر زحمتي كه بوده در فيلم گنجانده تا بتواند خنده اي بگيرد و فيلمي ساخته باشد.
فيلمنامه « سه بيگانه » مغلطه اي درهم و برهم از شوخي هاي جنسي و اجتماعي است كه هركدام از ما بارها و بارها در مكان هاي عمومي و حتي تاكسي هاي شهري شنيده ايم و حالا فيلمساز همان شوخي هايي كه اغلب نمي چسبند را تا حد آستانه خط قرمز بوده بكار گرفته اند و يكي پس از ديگري به مقابل دوربين آورده اند بي آنكه پيوستگي ميان آنان برقرار باشد و قصد داشته باشد پيامي واحد را منتقل نمايند.
آخرين فيلم مهدي مظلومي در ايران، شامل شخصيت هاي چند پاره اي است كه فاقد هويت هستند و جان كلامشان مشخص نيست. آنان نه جاسوس هستند و نه نادان، نه هدفي دارند و نه بيكار هستند. آنان تنها نام جاسوس را در اين داستان اختيار كرده اند تا در دام شوخي هاي نم پس داده اي نظير قر كمر و ميل شديد مرد به زن قرار بگيرند كه تاريخ انقضاي آن سالهاست كه به سر آمده و كمتر كسي در سينماي كمدي امروز سراغ آن را مي گيرد؛ به نظر مي رسد كه فيلمسازي كمدي ايده آل مهدي مظلومي كماكان در دهه ي 80 باقي مانده است.
نمي توان چندان درباره « سه بيگانه » نوشت چراكه فيلم ويرانه اي از بدترين ها ( از فيلمبرداري گرفته تا كارگرداني و بازيگري و.. ) را در خود دارد و مشخص نيست كه آيا فيلمنامه اي هم داشته و يا در صحنه فيلمبرداري به رشته نگارش درآمده. پايان بندي عجيب و غريب فيلم هم كه گويا قرار بوده حس ناسيوناليستي مخاطب را بيدار نمايد، به حدي بد و خارج از قاب سينماست كه تماشاگر را از بابت سينمايي يا ويدئويي بودن فيلم به شك مي اندازد! فيلم يك سكانس اجراي موسيقي هم دارد كه تير خلاص به شعور مخاطب محسوب مي شود!
برچسب: ،