picnik

picnik

دانلود فيلم مصادره

دانلود فيلم مصادره

دانلود فيلم مصادره

فيلم مصادره > مصادره نخستين فيلم مهران احمدي در مقام كارگردان و يكي از فيلم‌هاي سي و ششمين جشنواره فيلم فجر است. مهران احمدي را به واسطه‌ي بازي‌هايش كه بيشتر در ژانر كمدي بوده مي‌شناسيم اما اين‌بار دست به ساخت يك طنزسياسي زده است. ايده‌ي اوليه‌ي اين فيلم ايراني جذاب است و فيلم با يك شروع جذاب اميدهايمان را براي تماشاي يك كمدي متفاوت و جلوتر از ساير كمدي‌هاي گيشه‌اي مرسوم در سال‌هاي اخير سينماي ايران، زنده مي‌كند. اسماعيل، كارمند اداره‌ي ساواك (البته به صورت آزمايشي!) كه تنها، ماموريت خريد وسايل مورد نياز اداره را به عهده داشته، پس از انقلاب مورد بازجويي قرار گرفته و مجبور است كشور خود را ترك كند. همانطور كه گفته شد حادثه‌ي محرك فيلم جذاب است و خبر از يك كمدي سياه با رگه‌هايي از كنايه‌هاي سياسي مي‌دهد. در همان شروع، شخصيت مجبور است دارايي هاي خود را كه مهمترين آن يك زمين است رهاكرده و به همراه همسر غيرايراني خود كشورش را ترك كند. فيلم به روايت اين دست آدم‌ها كه شايد در زمان انقلاب نقش به خصوصي نداشتند اما دچار زيان‌هايي شدند مي‌پردازد. همسر اسماعيل زني از خطه‌ي آمريكاي لاتين است و اين موضوع بستر طعنه‌هايي به روابط سياسي ايران و كشور‌هاي حاضر در اين ناحيه و همچنين تصوراتي را كه مردم ايران از آمريكاي لاتين دارند فراهم مي‌كند. فيلمساز تا اينجا دست روي ايده‌هاي خوبي گذاشته بود اما فيلم از جايي كه اسماعيل ايران را ترك مي‌كند روند نزولي خود را آغاز مي‌كند. گويي مجددا بايد شوخي‌هاي جنسي، درگيري‌هاي لفظي، اتكا به بازي رضا عطاران و موقعيت‌هايي را كه از مسير فيلمنامه خارج هستند مانند ساير فيلم‌هاي كمدي ايران شاهد باشيم. موقعيت‌هايي كه ديگر موجب خنده‌ي مخاطب باهوش سينما نمي‌شود. 

حادثه‌ي محرك فيلم جذاب است و خبر از يك كمدي سياه با رگه‌هايي از كنايه‌هاي سياسي مي‌دهد
فيلمساز سعي مي‌كند در ادامه براي پر كردن ميان فيلم، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و آدم‌هاي ساواكي سابق را كه حال در آنسوي مرز‌ها عليه ايران تبليغات مي‌كنند هدف بگيرد (به نوعي شبيه به كاري كه مهران مديري در طنز «بمب خنده» مي‌كند) اما مخاطب سردرگمش بيشتر به دنبال اين مي‌گردد كه مسير اسماعيل قرار است به كجا ختم شود. موتيف‌هاي (عامل تكرار شونده) پي‌در‌پي از اينكه اسماعيل مدام به صورت تلفني وضعيت زمينش را پيگيري مي‌كند بيش از همان بار اول كمكي به پيشبرد داستان نمي‌كند. هومن سيدي (در نقش پسر اسماعيل) به نوعي جز تكرار بازي‌اش در سريال عاشقانه چيز تازه‌اي در اين فيلم ندارد. شخصيت‌هاي ديگر نيز به خوبي پرداخت نشده‌اند از جمله دوست اسماعيل (با بازي بابك حميديان) كه فقط جاهايي كه فيلمنامه نياز به گره‌گشايي دارد خود را نشان مي‌دهد يعني جايي مثل كمك كردن به اسماعيل براي رفتن از ايران و همچنين جمع كردن پايان فيلم.

فيلم به لحاظ فيلمبرداري جنس تصويري از نوع فيلم‌هاي فانتزي مانند Amelie دارد. به نوعي من اسم اين نوع تصوير را تصويري از جنس فانتزي مي‌گذارم كه ويژگي‌هايي همچون رنگ‌هايي با Saturation و Sharpness زياد دارند. در فيلم بمب پيمان معادي نيز به دليل داشتن چنين فضايي شاهد تصويري از جنس فانتزي بوديم. گويي فيلم‌هايي از قبيل Amelie الگويي براي تصوير سازي فانتزي به شمار‌ مي‌آيند. همچنين بايد ذكر كرد كه احمدي در جاهايي (به خصوص مرتبط با فضاي آمريكاي لاتين) سعي كرده دكوپاژ فيلم‌هاي وسترني را پياده كند كه به زعم برخي شاهد فيلم كمدي وسترن باشيم. از جمله سكانسي كه خود مهران احمدي وارد مي‌شود و شاهد يك دكوپاژ وسترني در پايان بندي فيلم هستيم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۴۴:۰۱ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی