picnik

picnik

دانلود فيلم نهنگ عنبر 2

دانلود فيلم نهنگ عنبر 2

 دانلود فيلم نهنگ عنبر 2

خلاصه داستان فيلم نهنگ عنبر 2:

ارژنگ ( رضا عطاران ) و رويا ( مهناز افشار ) بالاخره پس از سالها با يكديگر ازدواج كرده اند و در حال رانندگي براي رسيدن به محل برگزاري مراسم ازدواجشان در شمال مي باشند. آنها در طول مسير خاطرات گذشته خود را مرور مي كنند اما...

كارگردان

سامان مقدم : متولد سال 1347 مي باشد و فارغ التحصيل رشته سينما است . مقدم اولين تجربه سينمايي خود را با دستيار كارگرداني « ردپاي گرگ » در كنار مسعود كيميايي بدست آورد. وي پس از اين همكاري، در فيلمهاي « ضيافت » و « سلطان » نيز دستيار كارگردان مسعود كيميايي بود تا اينكه در سال 1377 اولين فيلم بلند خود به نام «سياوش » را كارگرداني كرد كه با استقبال مناسبي مواجه شد. مقدم در سالهاي بعد آثار موفقي از جمله فيلم پرفروش « مكس » را كارگرداني كرد كه با استقبال بسيار خوب تماشاگران همراه بود. « نهنگ عنبر » از جمله پرفروش ترين فيلمهاي سامان مقدم تا به امروز بوده و حالا قسمت دوم اثر با نام « نهنگ عنبر 2 : سلكشن رويا » به سينما آمده.

 

درباره فيلم « نهنگ عنبر 2 : سلكشن رويا » :

ساخت دنباله براي يك فيلم در نقاط مختلف دنيا، اغلب با در اختيار داشتن فيلمنامه و جزئيات جديد ساخته مي شود و روانه سينما مي شود. مثال ساده موفق در اين مورد را مي توان « ترميناتور » ناميد كه در قسمت اول موفقيت بالايي كسب نمود و در قسمت دوم به كمال رسيد. اما در آثار كمدي كمتر ديده شده كه يك اثر بتواند موفقيت هاي قسمت نخست را تكرار نمايد و به همان ميزان كه در قسمت نخست لبخند را بر لب تماشاگران نشانده، در قسمت دوم نيز موفق به انجام اينكار شود. « نهنگ عنبر 2 : سلكشن رويا » دقيقاً اثري است كه چنين وضعيتي دارد.

قسمت دوم « نهنگ عنبر » فاقد خط داستاني مشخصي است و تمام و كمال در فلشبكي دنبال مي شود كه اتفاقاً در اين ارجاع به گذشته هم خبري از فيلمنامه نيست. فيلم كه آغاز مي شود مخاطب با مجموعه اي از حركات موزون مواجه مي شود كه مشخصاً شبيه به كليپ هايي است كه در دو سال اخير از طريق شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته مي شود و در آن افراد مختلف سعي در بامزه بودن با تقليد از موزيك ويدئوهاي مشهور دارند. اينكه در قسمت دوم، سامان مقدم چند دقيقه از زمان فيلم را بطور تمام و كمال به بازسازي يك قطعه از فيلم موزيكال « گريس » با بازي جان تراولتا و اوليويا نيوتن اختصاص داده، نشان مي دهد كه مقدم بيش از آنچه كه نياز بوده تحت تاثير فعاليت افراد در شبكه هاي اجتماعي قرار گرفته است و حال براي آنان رقيبي جدي ايجاد كرده.

البته بازسازي هر اثر يا رويدادي به تنهايي يك ضعف محسوب نمي شود بلكه نياز هست تا پيش از به كارگيري، كاركرد و بستر مناسب آن موقعيت مهيا شود تا به يك انسجام دروني در اثر منجر شود. اما در « سلكشن رويا » فيلم به يكباره از « گريس » به موسيقي جاز گريزي مي زند و به يكباره مايكل جكسون را در ابتدايي ترين و بي منطق ترين شكل ممكن به فيلم اضافه مي كند تا هم بازيگران قر كمري داده باشند و هم مخاطب احياناً با تماشاي حركات موزون به وجد آمده باشند؛ حركات موزوني كه خارج از كادر و قاب سينماست و به هر بهانه اي در تصوير به نمايش در مي آيد.

در قسمت دوم شخصيت جديدي نيز به داستان اضافه شده كه دوست صميمي ارژنگ و روياست اما بطور عجيبي ابداً در قسمت يك حضوري نداشته اما در قسمت دوم تقريباً در تمام لحظات زندگي اين دو حضور دارد! شهاب كه حسام نواب صفوي نقش آن را ايفا مي كند، شخصيت معلوم الحالي است كه نه پرداخت مناسبي دارد و نه مشخصاً وضعيتش در طول داستان قابل وصف است. به درستي مشخص نيست كه از كجا آمده و چطور در داستان قرار گرفته و به يكباره در طول داستان نيز به حال خود رها مي شود تا بتوانيم دوباره او را در سكانس آخر ببينيم كه بازگشته! بطور كل حضور اين شخصيت جز آنكه موقعيت شوخي ديگر بازيگران را مهيا نمايد، توفيق ديگري نداشته.

شايد تنها نكته مثبت فيلم را خودِ رضا عطاران دانست كه در سالهاي اخير به تنهايي ژانر مختص به خود را در سينماي ايران پايه گذاري كرده، ژانري كه در آن تمام بارِ كمدي فيلمنامه هاي به شدت ضعيف و نم پس داده بر دوش او قرار داده مي شوند و او هم با طنازي ذاتي اش به خوبي از پسِ اجراي آنها بر مي آيد. عطاران در « سلكشن رويا » طنازي قسمت نخست را ندارد و اگرچه گاه و بي گاه با قر كمر و مخصوصاً تقليد حركات جان تراولتا ، مي تواند لبخند موقتي را بر لب مخاطب ايجاد نمايد اما در بخش اعظمي از فيلم سرگردان است و حتي او نيز نمي تواند فيلمنامه اثر را از منجلاب خارج نمايد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۴۷:۲۲ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی