picnik

picnik

فرودگاه

از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپيما شدن چه مراحلي دارد

از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپيما شدن چه مراحلي دارد

ابزار وبلاگ »»»سفر »»» از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپيما شدن چه مراحلي دارد

در پست "از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپيما شدن چه مراحلي دارد؟" تمامي مراحل از زماني كه وارد فرودگاه مي شويد تا هنگامي كه مي خواهيد سوار هواپيما شويد را به صورت مرحله به مرحله مرور خواهيم كرد.

پس از خريد بليط هواپيما شايد مواردي را در بليط هواپيما مشاهده كنيم كه وافعا ندانيم به چه معني است به همين منظور سري پست هاي سفر را مطالعه كنيد

از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپيما شدن چه مراحلي دارد

پس از خريد بليط هواپيما در ساعت و روز مشخص يك‌بار ديگر زمان پرواز خود را بررسي كنيد و به ياد داشته باشيد كه دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشيد.

مراحل سوار شدن به هواپيما در فرودگاه

  1. مراحل سوار شدن به هواپيما در فرودگاه مشهد
  2. مراحل سوار شدن هواپيما در فرودگاه مهراباد
  3. مراحل سوار شدن به هواپيما در پرواز داخلي
  4. نحوه سوار شدن به هواپيما در فرودگاه امام خميني

گذشتن از چك امنيتي

بعد از ورود به فرودگاه ابتدا بايد از بازرسي گذر كنيد. در اين بازرسي چمدان، كيف دستي و ... مورد بازرسي قرار ميگيرد. البته خود شما نيز مورد بازرسي بدني قرار مي گيريد. در صورت نبود مشكل و يا مورد مشكوك وسايلتان را تحويل گرفته وبه سالن اصلي ميرود. البته در برخي فرودگاه ها اين بازرسي بعد از ورود شما به سالن اصلي صورت مي گيرد. بعد از اينكه گيت بازرسي رد شديد بايد خود را به كانتر ايرلاين يا شركت هواپيمايي مورد انتخابتان برسانيد.

بليط هواپيما به تنهايي براي سوار شدن به هواپيما كافي نيست، براي انجام اين امر، به كارت پرواز نياز است. چك اين (check-in) پروسه اي است كه در طول آن كارت پرواز براي مسافران صادر مي‌گردد. كارت پرواز شامل نام، شماره و  رديف صندلي، تاريخ پرواز، مسير هوايي، كلاس پروازي، زمان و گيت خروجي است.

در قسمت گيت پرواز، دو گيت براي اتباع خارجي در نظر گرفته شده و بقيه در اختيار شهروندان ايراني است. براي همين اگر صفي خلوت‌تر بود به تابلوي بالاي آن دقت كنيد تا به اشتباه در آن نايستيد و زمان را از دست ندهيد.

بعد از اين مرحله وارد سالن انتظار مي‌شويد و روي صندلي مي‌نشينيد تا مسئول پرواز صدايتان كند. با چك كردن كارت پروازتان، وارد تونل متصل به هواپيما شده و توسط مهمانداران به صندلي‌هاي خود هدايت مي‌شوند.

همچنين بخوانيدبراي سفر به تايلند چقدر پول لازم است

سوار شدن به هواپيما

سوار شدن به هواپيما آخرين مرحله از مراحل سفر سوار شدن به هواپيما است. زماني كه شماره گيت پروازتان را از بلندگو شنيديد يعني گيت پرواز شما باز شده و شما مي توانيد به مرحله سوار شدن به هواپيما وارد شويد. پاسپورت و كارت پرواز خود را آماده و در دسترس داشته باشيد. پس از عبور از گيت پرواز به راهرويي وارد مي شويد كه به هواپيما ختم مي گردد. با تبريك شما مراحل سوار شدن به هواپيما را طي نموده و مي توانيد با توجه به شماره مندرج در بليط خود در صندلي خود قرار گيريد و سفر خود را به پايان برسانيد.

روي‌هم‌رفته، در نظر گرفتن تمامي نكات گفته‌شده در اين مطلب به شما كمك خواهد كرد تا يك سفر عالي و بي‌دردسر را تجربه كنيد و اگر بار اولتان باشد كه به هواپيما سوار مي‌شويد با دانستن اين نكات و شناختن تمامي پروسه‌هاي مربوط به سوارشدن به هواپيما، استرس شما كاهش يافته و خواهيد توانست اولين سفر هوايي خود را بدون نگراني و ترس تجربه كرده و يك خاطره خوب ديگر را به خاطرات مسافرتي خود اضافه كنيد.

خريد بليط هواپيما

اگر قصد سفر با هواپيما را داريد قبل از هرچيز بايد به فكر خريد بليط هواپيما باشيد. بليط هواپيما در دو نوع سيستمي و چارتري فروخته مي‌شود. برنامه پروازهاي معمولي و سيستمي مشخص است و شركت‌هاي هواپيمايي در طول هفته يا ماه با قيمت مشخصي به مقصد همه شهرها پرواز دارند كه به اين پروازها، پرواز سيستمي مي‌گويند.

همچنين بخوانيد: شماره صندلي در بليط هواپيما كجا نوشته شده

مراحل سوار شدن به هواپيما در فرودگاه امام خميني

سپس جهت بررسي به عوارض خروج از كشور راهنمايي مي شويد و وارد سالن انتظار مي‌شويد. در سالن انتظار براي رسيدن نوبت تان صبر مي كنيد. در اين مرحله مي توانيد ارز دولتي‌ تهيه كنيد يا از مغازه هاي موجود چيزي بخريد، يا در رستوران غذايي ميل كنيد و خودتان را مشغول كنيد تا زمان پروازتان فرا برسد. خيلي از صرافي هاي فرودگاه امام خميني در سالن عمومي مستقر هستند و به راحتي مي توانيد پول هاي خود را آنجا تبديل كنيد.

افرادي كه به وسيله فرودگاه امام خميني وارد ايران مي شوند، پس از فرود هواپيما در فرودگاه، بايد به محل هاي ويژه بررسي گذرنامه مراجعه كنند و با توجه به ميزان شلوغي پرواز و فرودگاه، احتمال دارد كارشان كمي طول بكشد. پس از بررسي گذرنامه، وسايل خود را تحويل مي گيريد و از فرودگاه خارج مي شويد. البته تحويل گرفتن وسايل كمي طول مي كشد.

فرودگاه امام خميني دو نوع پاركينگ دارد؛ پاركينگ سقف دار و پاركينگ بدون سقف. هر يك از اين پاركينگ ها براي ورود و تعداد روزهايي كه قرار است ماشين شما در آنجا بماند قيمت هاي مختلفي دارند. قيمت ورودي اين پاركينگ ها حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است و هر يك روز كامل توقف در آن ها نيز حدود ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان براي تا آب مي خورد.

همچنين بخوانيدبدون كارت ملي ميشه سوار هواپيما شد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۹:۳۱ توسط:picnik موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

ابزار کد سایت وبلاگ خرید رپورتاژ آگهی عکس پروفایل عکس پروفایل عکس پروفایل خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما سفر نتایج زنده رئال مادرید تاریخ امروز تاریخ امروز دانلود فیلم ایرانی خرید رپورتاژ آگهی خرید شارژ ایرانسل

در كل اينترنت
در اين سايت

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی